کوهنوردی

تنگ براق

اجرای برنامه جمعه یک روزه تنگ براق

تنگ براق نام روستایی از توابع بخش سده، شهرستان اقلید در ۱۹۰ کیلومتری شمال شیراز است. تنگه براق در میان انبوه درختان سر به فلک کشیده با آبشار، غارهای زیبا، رودخانه، چشمه‌ها، آبچک‌ها و ستون‌های آهکی مناظر زیبایی را به وجود آورده که چشم هر رهگذر را به خود خیره کرده‌است.
و طبیعت بکر این منطقه در این فصل پذیرای گردشگران بسیاری است.😍
طبق روال هفتگی وبرنامه ریزی ازقبل
با آمار ۱۸نفر بایک دستگاه مینبوس هیوندا .🚎
جمعه مورخ ۱۱مردادماه ۹۸
ساعت ۶صبح ازسمت طاووسیه آغاز شد…
درساعت ۶:۴۰باتاخیردوستان ازسمت دروازه قران ادامه مسیرجاده را با گذر از جاده پتروشیمی . کوه سبز ، قاسم آباد ، فالونک ، دولت آباد رامجرد ، زرقانک رامجرد ، درودزن ، سربست ، چم ریز ، پیر سبز علی ، چم کنگری ، آب ماهی .به مقصد آخرروستای اب ماهی رسیدیم ، سپس درسمت راست جاده تا بلو ابشار براق با حمل کوله وسایل ها وبا سمی منظم وارد تنگه شدیم بعداز گذشت یک ساعت خاکی و عبوراز مسیرزیبای منطقه به جایگاه اصلی رسیدیم وناهار همان جا صرف کردیم عکس گرفتیم ودوستان شنا کردند ودرساعت ۱۵به سمت پایین راهی شدیم ..🦚🦚🦚🦚🦚
مسیر برگشت . به طرف سده حرکت کردیم ، ۱۰ کیلومتر بعد از سده فرعی به سمت شیراز رفتیم ، سپس کوه سبز برای صرف بستی توقف کردیم
دراین منطقه زیبا هر چقـدر پیش می رویم نمایش عظمت پروردگار در طبیعت، آرامش وصف ناپذیری را به ما هدیه می دهد😍😍😍😍😍😍😍
درپایان ساعت ۲۰:۳۰به شیراز رسیدیم ..